Integracja Google Analytics z Google Webmaster Tools

Google zapowiedziało pilotażowe wprowadzenie integracji Google Analytics z usługą Google Webmaster Tools. Każdy kto zna oba te narzędzia i z nich korzysta wie, że jest to coś co było potrzebne od bardzo bardzo dawna. Połączenie informacji na temat widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania z informacjami na temat użytkowników tak pozyskanych w obrębie serwisu może być dobrą wskazówką w jakie działania inwestować.

W zakładce Źródła odwiedzin pojawić się nowa opcja Search Engine Optimization. Google zaprezentowało jedną grafikę przedstawiającą wygląd raportu dla zapytań generujących wyświetlenie strony w wynikach wyszukiwania (grafika pochodzi z blogu Google Analytics)

 

Przykładowy raport Google Analytics dla SEO na podstawie Google Webmaster Tools

Przykładowy raport Google Analytics dla SEO na podstawie Google Webmaster Tools

Tabela składa się z 6 kolumn:

  1. Numer porządkowy słowa, w zależności od wybranej metody i kolumny sortowania wskazuje najlepsze lub najgorsze zapytanie.
  2. Query – zapytanie, które spowodowało, że strona została wyświetlona w wynikach wyszukiwania.
  3. Impressions – liczba wyświetleń strony na wskazane zapytanie.
  4. Clicks – liczba kliknięć w link do strony
  5. Average Position – średnia pozycja serwisu na określone słowo w wynikach naturalnych
  6. CTR – wyrażona procentowo liczba klików w stosunku do liczby wyświetleń.

Na tę chwilę do dyspozycji jest tylko zrzut ekranu, więc ciężko mówić jakie dane można łączyć, czy da się je wykorzystać w segmentach zaawansowanych, ale na pewno jest to dobry sygnał dla analityków.

Informacja, że jakieś słowo pojawia się średnio na 8 miejscu i ma 20 konwersji na pewno jest wystarczającym sygnałem, żeby w nie zainwestować więcej pracy. Skoro średnio 8 miejsce daje 20, to ile może dać średnio 5 miejsce? Takich pytań będzie na pewno więcej.

Podsumowanie

Dodanie do raportów GA informacji o wyświetleniach, klikach, średniej pozycji otworzy zupełnie nowe obszary analizy. Obszary, które do tej pory były dostępne tylko dla tych, którzy śledzili na bieżąco pozycje swoich słów. Ale i oni nie mieli pewności że wiedzą dokładnie z jakiego miejsca wszedł do nich internauta. Szczególnie w dobie lokalizacji, personalizacji i innych wspomagaczy Google.

Jeżeli Google słuchało głosów społeczności SEO ta funkcja może być istotną ewolucją w Google Analytics.

Źródło: Blog Google Analytics, wpis Pilot the Webmaster Tools in Google Analytics integration

Uwaga! Każdy zainteresowany może zgłosić swój akces do programu pilotażowego. Odpowiedni link jest w treści tekstu na blogu Google.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.